"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

31.1.07

Helga!

Lørdag

Etter å ha en vond hals tok jeg den til doktor dyrego’ for å få den sjekka. Han lytta litt på hjerte (jeg hadde det litt moro når han måtte lete litt) og stakk pinne i halsen. Så fikk jeg 80 peniclin-tabletter og noen knall rosa ”painkillere”.

Senere…

Siden det var lørdag passet det bra med besøk hos jentene. Vi laget julegrøt (litt på etterskudd) med mandel og hadde marsipangris til gevinst. Selvfølgelig fant ikke jeg mandelen. Kan ikke stikke under en stol at jeg kjente på en smule bitterhet over det, men men. Kay var snild og delte med alle.

Etterpå hadde vi Lære og Voksegruppe, og det ble en fin stund, vi delte, bad for hverandre og svarte på spørsmål som Siri hadde sendt oss.


Søndag

Rundt lunsjbordet i dag ble det så mye mas om ”pisa”, fordi jeg har vært flink å skryte på meg at jeg er temmelig god til å lage pizza (noe som forresten er veldig sant). Så jeg og Kay tok turen til Supermarkedet og kjøpt ingredienser. For å gjøre en lang og spennende historie kort og grei, jeg laget pizzaene, men når jeg skulle steke de gikk strømmen og kom ikke tilbake før nesten alle hadde lagt seg i 11-tiden. Den fikk bra etterheving i alle fall (ca. 3timer). Men vår hostmor var våken og fikk stekt dem, så til frokost mandag og tirsdag var det kald pizza a’la Per! NAM!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hallo Per Oddvin !!!
pass halsen, du har smitta mora di.
Ho har vore heime i dag og kanskje i morgen også. Her har den fine snøven reist, mykje vatn her.Saknar pizzaen din. Ingen julepakke endå ? Det ser ut for at dåkke koser dåkke no, det er kjekt.Her e det vanlig snekkring i bua, hadde julebord i helga med sveitsisk kokke frå Gøylahuset. God mat.Kjell Arne og Bentus var her.Elles er alt med det gamle tia flyg her, skal helse frå ho Inga.Ho plagast med helsa. Har du tid må du skrive brev til dei.
Ha det godt Per !!
Fattern

Anonym sa...

Bedre lykke neste år når det gjelder marsipangris. Kanskje kan du servere mandel i matoken :-) God grøt var det i alle fall.

- Aina Marie -

Nils-Ove Støbakk sa...

Pizzagjengen i Uganda, also? Bra jobba, gutta! :)

Anonym sa...

Kjære Per Oddvin !!!

No har eg nettopp lese om alt du har skreve og sett bilde.
Du skriv så fint og interessant, det er mest som eg er der -
Engelsken din er no SÅ bra.
Eg saknar deg, men på same tid så er eg glad for alt du får oppleve, bli kjent med så mange personar og deira land og kultur.
Håper du blir fort bra i halsen.
Med meg er det ikkje så mykje nytt. Eg styrer på som vanleg.
Idag har eg laga mat til dugnadsgjengen som lagar nye toalett og nytt inngangsparti på bedehuset.
Sonia Røsvik og Maria Skodje var på bedehuset onsdag og viste bilde og fortalde frå turen dei hadde til Kenya og Nairobi. Dei jobba på ein barneheim.
Når du kjem heim blir det din tur å fortelje om dine opplevingar.
Du er no ferdig med første helvta -eg ynskjer deg alt godt for det som står igjen. Tankane mine er ofte på vidvanke i Afrika - i Kampala.
Kjærleg helsing frå farmor
Tak godt vare på deg sjølv.

Ragnhild sa...

Hei Per!:)

Hoyre rykte om at du skal bli aviskjendis!;) D blir spennande!:)

Ja, i dag e d akkurat to mnd til oss forlate Brasil som oss e he blitt so gla i. Rart aa tenke paa! Tia kjem til aa gaa fort! So nyt den mens du kan!:)

Gud velsigne dej!:)

Klem fraa Ragnhild:)