"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

22.1.07

I mammas fotspor

Denne posten dedikerer jeg til min kjære gamle? mor, som er ganske nyutdannet som lærer. Du stusser kanskje når jeg skriver ”gamle” og ”nyutdannet” i samme setning når jeg skal beskrive mamma, men det er en annen historie.

Forrige lørdag tok jeg skrittet og heiv meg ut i læreryrket i ca. 20% stillingen som kristendomslærer på 4. trinn (19-22 år). Ikke for å skryte, men jeg må få sagt at jeg syntes jeg var ganske flink ettersom jeg fikk se gjennom dagens pensum for første gang en time før jeg skulle i ilden. For å jekke ned imponertheten din litt, pensum for dagen var 1. Mosebok 1., altså skapelsesberetningen og timen gikk i å diskutere verdien av arbeid som vi gjør, sett i lys av arbeidet Gud gjorde og gjør. Men dog, jeg er imponert over meg selv og hvor bra det gikk, husk på at her ikke var noe nynorsk eller bokmål inne i bildet, du tenker riktig ja, det gikk så klart i engelsk! Må bare nevne en ting til, respekten jeg fikk av elvene og en annen elev som kom inn for å spørre om å få snakke med en i klassen, ble jeg litt overrasket over.
Tror nok jeg kan takke mamma for å ha fått overført litt lærergener. Så nesten hver lørdag i en time kan du se for deg meg, som lærer! Tenk det du:)

Over til noe annet, nei ikke noe om min mamma. Men det som jeg tenkte var umulig her nede har skjedd. Jeg har fått vondt i halsen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halla. ser du he fått vondt i halsen. tenkte ej skulle komme med nokken gode sykepleier-råd. :P neida.
Endelig fikk ej makka meg inn på sida di. (ska legge den til favoritter no, så ej kan ha litt kontroll på deg:P)
Ser ut som dokke he det supert nedi bushen. må sei ej blei litt mesunnla altså. kribla i reisefoten!hehe:D
Vi hadde forresten ett sinnsykt jordskjelv her igår. D gikk du jammen glipp ta!
Hilsen Birgitte

Anonym sa...

Hei lærarson!
Artig at du prøver deg som lærar, tenkje du greie det bra! Kanskje du he fått eit lite lærergen, husk mormora di jobba også som vikarlærar i mange år. Tenkje det e meir respekt for lærarar der du e enn det vanlegvis e her! No he ej vore kontaktlærar for 16 2.klassinger i 2 mnd, og skal fortsette med det truleg heilt til sommaren, 92% jobb. Litt mykje og hektisk, men utruleg interessant og artig til tider! Typisk Vigravinter her for tida,snø og is eit par dagar, så regn og vind osv. Feira Maria litt i dag, bli familiemiddag på søndag, skal tenkje på¨deg!
Sakna deg og gler oss til april! Klem frå mamma

Ragnhild sa...

Kjaere Per!
Fole mej beaera som e nevnt paa bloggen din som inspirasjonskilde!;) D maa ej sei mej fornogd me altso!:) hehe..

Ser for mej at du gjer en super jobb som laerer!:) Ligg nok i genene, ja:) Og sikkert kjekt aa bli utfordra paa forskjellige maata!:)

Skjonna forresten godt at d gaar an aa bli laak i halsen sjol om du e i varmere strok! Ej he blitt forkjola og litt feber og saant no...jaja..saann e livet! Men go bedring i alle fall!:) Haape halsen blir fort bra igjen!:)

Gud velsigne dej!:)

Stoor klem fraa Ragnhild