"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

12.2.07

BibelCamp

”….jeg går ut til postkassa for å sjekke om der er noe spennende. Den er stappfull av alt mulig. Innimellom alt det ”vanlige” finner jeg et par brev til meg. Det ene er fra slektninger i Amerika, det andre er fra Peru. Har Stine sendt et brev til meg? Kjekt! Plutselig er jeg inne og ser ut av vinduet, det høljregner. Ting blir defust rundt meg, ”hva skjer” tenker jeg. ”Jeg vil lese brevene jeg har fått!”…….”

Jeg hører fortsatt regnet, jeg åpner så vidt øynene og ser opp i bunnen av køyesenga over meg, lurer på hvor jeg er og finner etter hvert ut at jeg ikke er hjemme, men tilbake på FOCUS sitt leirsted i Gerenge.


Denne gangen er vi samlet for å studere Markus-evangeliet. Vi er bare mellom 20-25 stykker, alderen er mellom 20 og 30 år. Jeg har gledet meg til å komme tilbake hit, det er så fredelig og fint her! (Når en ikke står og gjør sitt fornødne). Eneste jeg har gruet meg til er å stå opp klokken 6, men lederne er litt slappe, så nesten alle sover til 7. Det er ganske herlig å starte dagen med et bad i den pisselunka Victoriasjøen før vi få en varm kopp te, en bolle og et hardkokt egg til frokost.

Dagene går i å lese, studere, diskutere, stille spørsmål til det som står der, merke seg ord og episoder som gjentar seg, så prøver ”læreren”, Alfred, å svare og utfordre oss så godt han kan, for å bli bedre kjent med Skriften.
Det var interessant og kjekt! Og kanskje litt kjedeli innimellom?

Klikk på bildet for å sjå sløvetryna skikkli!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjaere Per.

Flinke bibelstudenter er dere:P

Fikk KJEMPElyst paa grot e no. Snakkte nettopp me min bror aa dei skal ha ball til middag i dag. Uff.. Jaja

Haape du har d bra kjaere venn!

Stor klem fra Marte

Anonym sa...

Hei Per! Så fint intervju med deg i Sunnmørsposten i dag! Alle gode ønsker til deg fra Marianne, mammaen til Marte, Ålesund

Anonym sa...

kjære postdagdrømmer!

jeg skjønner du har startet en ny trend med å henge ut teammedlemmer! Takk for den :-)

Hilsen fra Aina Marie som gleder seg til å dusje i pisslunka vann på Namirembe

Anonym sa...

Hei onkel Per!
Kjempeflott intervju i Sumpen:-)Tenk no er det mindre enn to månader til opphaldet ditt i Afrika er over! Både eg og Jakob har blitt større sidan sist du såg oss... Det skal bli kjekt å få den supre onkelen vår heim!
Eg har vinterferie no. Gler meg til å sove lenge om morgonen. Det blir ei veke med mykje avslapping og kanskje ein tur til moa for å bade. Skal mase litt på mamma... I helga var eg på overnattingsbesøk heime, frå fredag til laurdag. Laurdag formiddag fekk vi besøk av oldemor, oldefar, tante Kirsti, onkel Ole, tante Ragna, mormor og Jakob. Med andre ord var det fullt hus! Mamma baka fastelavensbollar til heile gjengen. Håper du har det bra onkel! Kjempestor klem frå Oskar Johan