"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

18.3.08

Afrika - Europa - Nord-Amerika

"Dere er Kristi kropp, og hver enkelt er dere hans lemmer. I kirken har Gud for det første satt noen til apostler, for det andre profeter, for det tredje lærere. Noen har fått gaven å gjøre mektige gjerninger, andre har fått nådegaver til å helbrede, til å hjelpe, til å lede og til ulike slag tungetale. Er vel alle apostler? Er alle profeter? Er alle lærere? Gjør vel alle under? 30 Har alle nådegaver til å helbrede? Taler alle i tunger? Kan alle tyde tungetale?" 1. Kor. 27-30.

"Dit skal ej og jere frivillig arbeid!" Tanken slær ned i mej i det ej sitte på avslutningsgudstjenesta på Skjærgårds og høre Glenn Kaizer, dagens taler, fortelle kort om ka han jer i USA. Han bor i et kollektiv i Chicago, med rundt 200 andre, som heite Jesus People. 
Dei he blant anna barnehage for småbarnsfamilie med lav inntenkt, eldresenter, 
suppekjøkken rundt omkring i Chicago og dei yte leksehjelp og he fritidsaktiviteta for ungdom 
som ofte henge i gatene rundt lokala deira.

"E det her Gud som tala og vil ha mej til å reise? Eller min egen reiselyst?" Dinna tanken svirra oppe i toppen lenge. Ej trur Gud he gitt mej reise- og eventyrlyst, og bruka det til sitt arbeid.
Ej hadde ekstremt lyst tilbake til Uganda utpå nyåret, og skulle jobbe og spare penga til den
turen. Men kunne ej ha råd til begge turane? Det gikk mange bønne oppover. Hadde ej en jobb?
Ja, ej fikk jobben ej søkte på:) Fikk ha stillinga til ut februar i år! Men e det nok penga? Kanskje ikkje, men Gud ville ha mej i Chicago, so han sørga for nok penga. Og en dag i juli kom sjefen på den lokale Joker'n og spørte om ej skal bo heime til høsten, og om ej villle ha jobb!  So i tre måneda før jul jobba ej rundt 120 %, og litt mindre etter det, men nok penga 
skulle det bli. Og ut i oktober hadde ej for lengst bestilt flybiletta til Uganda, og no stod USA-bilettane for tur. Ej hadde hørt lite fra Jesus People, og visste veldig lite ka so skal sje der, men 
følte ej skulle reise, og he valgt å tru at Gud he ferdiglagte gjerninga for mej der borte. Men, ditta 
virka no litt kjent, det var no igrunn slik når oss reiste til Uganda også! Oss visste svært lite, men 
det blei kanonbra! Trur det e typisk at det blir bra når du går den veien Gud vil ha dej:D

So på torsdag sette ej mej på nattbussen til Oslo, og fredag susa ej over dammen:) Trur det blir første og siste gang ej klare tre kontinent på under 14 daga:) Spennende blir det! Gleda mej masse:D

Neste helg møte

2 kommentarer:

Marte sa...

Amen!

Go Per!!

Ingrid's blog sa...

Du e så go! Lykke t i Chicago, Per! :)

God påske!:)

Klem