"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

31.3.07

Mine hender...

Vaskemaskin, er et yrke jeg pent har måttet lære meg her nede. Og jeg tror jeg har klart det ganske bra. Klærne ser og lukter i alle fall rent, og mer gidder ikke jeg å kreve. Jeg må gjemme meg for hushjelpene, så jeg låser meg som regel inne i dusjn. Ellers kommer de, ser litt på og ler litt før de tar over hele greia. Jeg har visst ikke helt fått teken allikevel. Og nå skal jeg være ærlig å si at jeg ikke har vasket dem selv alltid. Det har nok hendt seg at jeg har gitt 5 000 Ush til ene hushjelpen, også har hun ordnet biffen.

En annen ting som ble introdusert for mine hender når jeg kom hit var stryking. Etter 3,5 måned her nede tenkte jeg det var på tide å stryke skjortene før jeg gikk i kirka eller på andre skjorte-krevende aktiviteter. Der fikk jeg strykkarakter med en gang, og i afrikanske øyne kunne nok mamma anklages for mangel på barneoppdragelsen. Men jeg kan ikke si jeg bærer nag. Jeg klarer fint å vente noen år til før jeg lærer meg strykejernets hemmeligheter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Ja, det var det ej visste! manglane i oppdragelsen kjøme fram når ungdomen fer ut i verda. Men ettersom Alex sei så burde ej skjønt at det vart manko på slike praktiske ferdigheite, det skal nemlig læras i militæret! Og når ein e litt sært innreda på innsida og av den grunn ikkje fer kome inn i kongens klær, burde vel ej som mor forstå at her måtte ej trå til. Men det skjønte ej altså ikkje! Godt at du ikkje bere nag min sønn. Trur ellers du klare dej ganske bra, men det ikkje sikkert oppdragelsen skal ta all ære for det. Ha ei fin og velsigna påskehelg, Per-Oddvin!

Nils-Ove Støbakk sa...

Du bjønde å bli et bra kjæringemne, Per - vaska du leiligheta mi når du kjøme heim igjen te Norge? hehe ;)

Anonym sa...

hehe, du e litt sært innreda på innsida! haha.
jaja, no e kjellern snart gullande reine, støve e vertfall d!
så no skakje ej røyve den før du kjøme!! hehe, nei d tvila ej på, sia playstationet stende der nede, og + at du he surround og då fer ein ganske bra lyd vist ej vil høre på musikk. so den blir nokk brukt litt til, men ej skal ikkje rote! førr ej gidde ikkje å vaske en gong til, du kjenne no mej, latatste personen so finst! gle mej te du kjøme!! ska bli konge å ha dej heime igjen!!

Anonym sa...

Oss kan godt få bruk for heimehjelp til sommeren når eg er høggravid og Ole jobber og sliter i sin nye jobb... Då kan vaskeegenskapane kome til nytte. Oss gler oss til du kjem heim, og ser fram til å nytte deg, ihvertfall som barnepassar, om ikkje heimehjelp. Jakob har begynt å sei diverse ord som; Olde, mommo, kaka (Oskar) og nane (nase..)pluss mange fleire, blir kjekt med en onkel som kan passe...
No er det film og sofaen som venter. Kos deg siste dagane!