"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

14.3.07

Care-groups

Nå er det på tide å skrive litt om en av hovedtingene vi gjør her nede i Uganda!
Hver mandags ettermiddag drar jeg og Kay på universitetet vi er utplassert på, Makerere University Business School og deltar i Care-groups. Det er som bibelgrupper som varer en time.

Lederne! Men sjefen mellom meg og Kay


Først møtes lederne for gruppene i en time. De siste gangene har Kay hatt en bibelstudie om ledelse, men vi diskuterer også ting angående de ulike gruppene de leder, blant annet hva de ønsker med dem. En veldig fin time, utrolig kjekke folk! Mandag som var, var siste gang sammen med disse lederne, på søndag er det hand-over party, så det blir spennende å se hvem de nye lederne blir.

Fra sju til åtte sitter jeg, Kay og Centson, FATT-medlemmet vi jobber sammen med der, og snakker om diverse mens vi venter på at gruppene skal starte kl. åtte.

Så samles vi i de ulike gruppene, etter jul har jeg vært med i Juda Care-group. En kjempehyggelig liten gjeng. Kjekt å ikke være for mange. Der har vi bibelstudie, sang, bønn og diskusjon og prat om diverse temaer. Nå på mandag spurte lederen hva plan vi hadde med livet. Alle hadde plan om å få en familie, og noen av de hadde vokst opp med steforeldre, og foreldre som ikke var de som brydde seg mest. Så de hadde plan om å gi familien all den kjærlighet som det er mulig å gi, og dette var de andre også enige i at de ville. Ene jenta på gruppa skulle bli en rik, Gudfryktig kvinne. Regan så familien klart for seg, først guttetvillinger, så en jente, også en gutt til slutt, og navnene hadde han klare. Han spurte også hvordan jeg trodde jeg skulle finne hun jeg skal gifte meg med. Om jeg trodde det skjedde tilfeldig, eller om jeg kunne legge det hele i Guds hender og han fikset det.
Gleder meg til disse to timene hver mandag, kjempebra samlinger, der jeg ikke trenger å tenke på at det varer laangt over tiden.

Noen av medlemmene i Juda CareGroup



Helga…

Helga ser jeg frem mot med en smule skrekkblandet fryd. Aina og Kay reiser nemlig til Lira, og Ingrid til Zanzibar! Jeg blir alene!! Hvordan blir det å ha en hel helg uten Kay? Kanskje greit å øve seg litt før vi reiser hjem om en måned. EN MÅNED! Litt ekkelt (og litt kjekt) å skrive det. Men det er ikke til å stikke under en stol, i dag er det 4 uker til vi reiser! Tilbake til helga. Det blir sikkert litt kjekt også å være alene, tror jeg, kanskje.

3 kommentarer:

Anonym sa...

SISTEN
se min blogg for mer info

Aina Marie

Anonym sa...

Tikken! Du har'n :) Sjekk bloggen min for info. muhahaha

Anonym sa...

Hei!
Ej oxo skal ver aleine i helga... Alex e på guttetur i Oslo.
Oss skal vel klare oss begge to tenke ej:-)Og visst ej blir ensom, kan ej tenke på lillebroren min i afrika! Og so he ej no Oskar. Ej e forresten so heldige at ej fær ver med i barneselskap i dag. Hurra for pølser og muffins!!!
Ha ei super helg Per!

Klem fra Anne

(PS: Kanskje du bør vurdere "Kay-avvenning" når du kjøme tilbake til moderlandet..? :-) )