"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

28.3.07

Enoch og fotball

Enoch er en skikkelig hyggelig kar. Han er rundt 17 år, går i 3. klasse på FOCUS sitt barneprosjekt. I dag møttes vi tilfeldigvis når han var på vei hjem fra skolen. Jeg slo følge med ham og ble med ham hjem. Der fikk jeg møte bestemoren, som er hans verge, da moren døde i en ulykke for noen år siden, faren sin har han aldri sett. Bestemoren var en snild og veldig velkommende dame. Jeg ble en smule overrasket. Når jeg går i området der han bor, glor folk på meg, og selv tenker jeg at de tenker: ”hva gjør en hvit mann med penger her?”. Men hun var glad for å se meg, og jeg kunne se og føle at jeg var velkommen. Enoch viste meg rommet de bor på, og igjen fikk jeg en smule skyldfølelse. Jeg ligger om kveldene og gleder meg til å komme hjem til eget soverom og kjelleren min.
Enoch og besemoren

Heia heia!

Etter at Enoch hadde skiftet klær gikk vi ned til en fotballbane noen unger bruker å være å spille fotball på. På søndag var jeg der og såg litt på mens de spilte, selv om de helst ville se og ta på og prate med meg. Og en av ungene sa ”give us a new ball”. Og jeg tenkte hvorfor ikke. Så i dag hadde jeg med en splitter ny fotball til de. Kan tro gleden ble stor når jeg tok den opp og kastet den ut på banen! Det var godt å se!
Lagbilde, Mulago United

Sann til slutt tar jeg med et bilde av noen barn jeg gikk forbi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Per Oddvin!
Stadig spennande å sjekke bloggen og sjå kva som skjer der nede i Kampala! Eg forstår det er store kontrastar, og der vil nok ikkje berre bli lett å kome heim til overfloden og velstanden her heime. Godt at du får sjanse til å hjelpe og glede litt av og til. Her er våre i full fart! Fuglane kvitrar og syng, vi har hatt eit fantastisk ver siste veka, og Alexander brenner bråte tredje dag på rad :) Litt mykje ekstra på jobb i det siste, så no må eg ta litt kveldsarbeid for å kome ajour.
Håper du enno får nokre fine dagar i Afrika, og hels til familien din der nede og sei at vi er veldig takknemlige for at dei har tatt i mot dåkke!
klem frå mamma