"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

9.3.07

Hei alle (barn! For de som ønsker å falle under denne kategorien)

Nå skal jeg fortelle en historie!

Det var en gang, Per Pål og Espen Askeladd gikk en tur i skogen. Men det er en helt annen historie. Denne handler bare om Per. Per var en gang langt hjemmefra, og når det begynte å nærme seg hjemreisen, begynte Per å tenke på forskjellige ting.
Han begynte å tenke på ting han virkelig så frem til når han kom hjem. ”Jeg har det! Jeg lager en liste”, tenkte Per.
Og slik ble den seende ut:
- Familien
- Venner
- Kaldt friskt og ukokt vann fra Alnes
- Vaskemaskin (du skulle sett hvor flink han har blitt til å vaske klærne med hendene!)
- Brunost (tenk det, brunost kom før melkesjokoladen)
- Variasjon i matveien (var Per lei ris, beaf, bønner og matoke tro?)
- Å ha ultraraskt internett, hjemme
- En plass å slappe av for seg selv

Han begynte også å tenke på ting han ikke vil savne. ”Jeg har det! Jeg lager en liste på det også”, tenkte Per.
- Hunder som bjeffer
- Bilalarmer
- Rødt støv
- Haner
- Søppel

Etterhvert som Per tenkte kom han også til å tenke på ting han vil savne. ”Jaja”, tenkte Per, ”ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe, så jeg lager en liste på det også!”
Og slik ble den seende ut:
- Barna på FOCUS sitt barneprosjekt
- De på kontoret
- Folket
- Vertsfamilien
- Varmen
- De livlige gudstjenestene
- Arbeidet på universitetet

4 kommentarer:

Kay Amund sa...

Du og disse listene dine asso;p

Her e et par forslag:
Ting som du kan sjaa fram t:
Sleppe aa sjaa Kay, som den siste person for du sovna og forste naar du vaakna..


Ting du vil savne:
Matoke


Ting du ikkje vil savne:
Folk som trur at du vil ha taxi eller bodaboda HEILE tida


Lykke t med resten av tida i Uganda :)

Anonym sa...

hehehe!
liste Per!! d nye kalle namne

Marit sa...

Tatt!!!
Sjå bloggen min for meir info;)

Stine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.