"Gud har sagt: Jeg slipper deg ikke og svikter deg ikke." Heb. 13.5

Welcome to my blog!

Here you can read about me and my
life as a nurse and
how my life turns out when I try to let
God lead me:)

Enjoy!

15.4.07

Hjem, kjære hjem!

Jeg sitter her på kjøkkenet hjemme på Vigra med en litt merkelig følelse. Jeg er hjemme. Mitt opphold, arbeid, eventyr og min opplevelse og hverdag i Uganda er over. Har hatt en litt rar følelse hele uka. Føles som jeg har levd inne i en boble, mens restn av verden har gått sin vante gang utenfor, og det rareste er igrunn å tenke på at livet også går sin vante gang i Uganda!

Mandags morgen ankom jeg og Kay Amsterdam, vi skulle vente der i 8 timer, så etter å ha sjekket litt nett og diverse tok vi toget inn til byen for å finne en kafè og noe frokost. Det var litt merkelig å se så ordnede og rene gater, fine hus og kjenne frisk, men utrolig kald luft! Byen var veldig fin, kan anbefales!

En kald fin by!


Etter et par flyturer til, landet vi på Vigra i 8-tiden om kvelden. Jeg ble møtt av tante og onkel, et par søstre og en nevø. Utrolig herligt å se de!! Hjemme ante de fred og ingen fare da jeg kom tuslende inn gjennom døren:) Pappa ble stum, og bare lo. Mamma var ikke der, så jeg gjemte meg litt før pappa hentet henne. Når jeg snudde på stolen satte hun i et hyl! Det var utrolig gøy å gi dem en hyggelig overraskelse! (dagen før måtte jeg lyve så det randt når pappa ringte for å snakke litt) Etterpå kjørte vi inn til mormor og bestefar og andre søsteren.

Oskar kjente igjen Onkel Per:)

Kom jeg kanskje litt brått på?


Herligt å se alle sammen!!


Uka har gått sin gang. Har ikke blitt mye avslapping. Har vært mye sammen med mine nevøer. Den yngste husket ikke hvem onkel Per er, så jeg har virkelig arbeidet for å få innpass, men fredag passet jeg ham helt alene noen timer, og det gikk bra:) Det var den beste dagen på leenge! Også ble den kronet med potetball hos mormor og bestefar, NAM!!

Lørdag var det bryllup! Kjekt å se igjen masse venner!

Har kost meg med god frokost hver dag, jeg har fått rydde selv, dekket på bordet selv, selv om jeg har sett at mamma gjerne har hatt lyst til å gjøre det for meg noen ganger.

I dag har det vært vanvittig deiligt vær her oppe! Skyfri himmel og herlig vårluft (med et snev av kumøkklukt). Så jeg gikk en tur på Blindheimsfjellet og så utover havet og Blindheim, kjente på den herlige luften fra havet og de gode luktene fra trærne. Få steder er bedre å være på en slik dag skal jeg si deg! HERLIGT!

Blindheimsfjellet, med furutrær, ut mot Nordsjøen

Blimsanden, Sunnmøres fineste strand!


Nå må jeg begynne å finne frem klærne og pakke littegrann. Har ikke lyst å reise igjen.

Men allikevel gleder jeg meg til å komme på Hald, møte folka og roe ned nervene der:)

Ingen kommentarer: